Connect with us

Tarım ve Hayvancılık

Ayçiçeği Tohumculuğunda Dev Anlaşma

Ayçiçeği Tohumculuğunda Dev Anlaşma

Ayçiçeği Tohumculuğunda Dev Anlaşma. Dünya yağlı tohumlar pazarında ilk 3 firma arasında yer alan Euralis Semences S.A.’nın Türkiye kolu olan Euralis Tohumculuk A.Ş.’nin 2018 yılı itibariyle ülkemiz tarım sektöründeki faaliyetlerini güçlendirme kararı sonrası, yapılan karşılıklı görüşmeler neticesinde firma yetkililerinin katılımı ile Agromar Tohumculuk Karacabey tesislerinde imza töreni gerçekleştirilmiştir.



Ayçiçeği Tohumculuğunda Dev Anlaşma

Ayçiçeği Tohumculuğunda Dev Anlaşma. Euralis Semences S.A. firmasının faaliyet gösterdiği komşu ülkelerin ihtiyacı olan ayçiçeği tohumlarının üretimi Agromar Tohumculuk tarafından gerçekleştirilecektir.

Agromar Tohumculuk A.Ş.’nin uzun yıllardır sürdürmüş olduğu mısır ve ayçiçeği ıslah faaliyetleri sonucu elde ettiği yeni çeşitlerin deneme ve değerlendirilmesi, Euralis Semences A.S.’nın çeşitlerinin de katılımı ile yapılması hedeflenmektedir.

Agromar Tohumculuk A.Ş.’nin Karacabey, Bursa adresinde bulunan tohum işleme ve paketleme tesisleri müştereken kullanılacaktır.

Advertisement

Agromar Tohumculuk A.Ş.’nin yaygın satış ve pazarlama ağı ile her iki firmaya ait ayçiçeği tohumu çeşitlerinin, yağlı tohumlar pazarında paylarının artırılması hedeflenmektedir.

TİTİZ Agrogroup A.Ş. iştiraki olan Agromar 1993 yılından beri tohumculuk faaliyetlerini sürdürmekte olup 100% yerli sermayeli tarım şirketidir. Faaliyetlerine başladığı günden beri daima tarım sektörüne yenilik katmayı hedef edinmiş olan firmamız, özellikle tohumculuk konusunda yeni yatırımlarına devam etmektedir. Son yıllarda dış pazarlara açılma kararları doğrultusunda çevre ülkelerde kendi ıslah etmiş olduğu ayçiçeği ve mısır çeşitlerinin tescil işlemlerini gerçekleştirmiştir. Ayrıca, bölge üreticisinin hizmetine sunmuş olmanın haklı gururunu yaşamaktadır.

Euralis Semences S.A. 1950’li yıllarda tohumculuk faaliyetlerine başlamıştır. Yağlı bitkiler tohumculuğu alanında lider firmalardandır. Euralis Semences S. A’nin Türkiye kolu olan Euralis Tohumculuk A.Ş. ise ülkemizde 2011 yılında kurulmuştur. Tarla bitkileri tohumculuğunda özellikle ayçiçeği, mısır, kolza ve sorgum gibi bitki türleri ile tarımsal faaliyetlerini devam etmektedir.

Bilgi ve birikimle pazar payı daha da artacak

Euralis’le tanışıklıklarının çok öncelere dayandığını belirten Titiz Agrogrup Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Prof. Dr. İbrahim Emre Köse “Agromar olarak geçmişten beri Türkiye’de Euralis’in ayçiçeği çeşitlerinin satışını gerçekleştiriyorduk. Kendilerinin iki sene önce işbirliğini genişletmek adına bize bulundukları teklifi karşılıklı olarak görüşüp değerlendirdik. Tüm bu değerlendirmelerimiz sonucunda bugün bu anlaşmayı imzalamanın mutluluğu içindeyiz” diyor. İmzalanan anlaşmanın hem satışı yapılan çeşit portföyünün genişletilmesi hem de çevre ülkelerde Euralis çeşitlerinin kullanımı için Agromar aracılığıyla üretim yapılmasını kapsadığını da bildiriyor.

Anlaşmanın en büyük hedeflerinden biri; Agromar’ın hâlihazırda yürüttüğü ıslah programından çıkan ürünlere, Euralis’ten gelecek çeşitleri de ekleyerek her iki şirketin de Türkiye içindeki pazar payını arttırmak. Euralis’in çevre ülkelerde ve Avrupa’da oldukça yüksek bir pazar payına sahip olduğunun altını çizen İbrahim Köse aynı payı Türkiye’de de yakalamayı hedeflediklerini belirtiyor. Aynı zamanda sadece ayçiçeği değil, Euralis’in portföyünde bulunan kolza, mısır, sorgum gibi bitki türlerinin üretimine de devam edeceklerini belirtti. Köse, Agromar çeşitlerinin Euralis tarafından yurtdışındaki istasyonlarda denenmesini planladıklarını söylüyor. Anlaşmanın en önemli amacı ise her iki firmanın da yapmış olduğu Ar-Ge faaliyetlerini Türkiye’de devam ettirmek. Bununla birlikte üretimi büyütmek ve hem ürün çeşitlerini hem de Türkiye’deki pazar paylarını arttırmak.

Daha geniş bir ürün portföyü

Agromar Tohumculuk Genel Müdürü Davut Göktaş ise bu stratejik işbirliği anlaşmasıyla; Euralis’in yağlı tohumlar alanındaki bilgi ve tecrübesiyle geliştirdiği rekabetçi çeşitleri, Agromar’ın kendi ıslah programından gelen çeşitlerle birlikte deneyecek. Deneme ile Türkiye’deki adaptasyonlarını ölçmeyi ve Türk ayçiçeği üreticilerinin hizmetine sunmayı planlanıyor. Bu işbirliğinin iki firma için de oldukça önemli olduğunu söyleyen Göktaş, “Her iki firma da aynı stratejik bakış açısıyla anlaşmayı imzaladı. Söz konusu anlaşmanın uzun yıllar devam edeceğine, firmaların birlikte hareket etmeyi sürdüreceğine ve bu beklentiler doğrultusunda giderek artan kararlılık ve azimle çalışacaklarına inanıyorum” diye konuşuyor.

Advertisement

Hedef pazara hâkimiyet

Euralis Semences Karadeniz Ülkeleri İş Birimi Yöneticisi Gilles Tambourre ise Agromar’la uzun yıllardır birbirlerini tanıdıklarını söyleyerek; Türkiye pazarında ortak bir vizyona ve hedefe sahip olduklarını, gelecek yıllarda birlikte çalışarak başarılı işler ortaya çıkaracaklarına dair inancının tam olduğunu belirtiyor.

Euralis Tohumculuk Ülke Müdürü Mehmet Gül ise Euralis olarak iyi bir geçmişe sahip olduklarını ifade ederek, “İhtiyaç duyduğumuz tek nokta, Türkiye pazarına olan eksiksiz bir hâkimiyetti. Agromar ile yapmış olduğumuz stratejik işbirliği sayesinde, firmanın deneyimi ve uzman ekibiyle birlikte daha geniş bir alana hitap edebileceğiz” diyor ve bu sayede hedeflerini gerçeğe dönüştüreceklerini sözlerine ekliyor.

Tarım ve Hayvancılık Haberleri

Beyaz haşhaşın 2,5 yıllık ihracat hasreti bitti

Türkiye’nin geleneksel ihraç ürünlerinden beyaz haşhaşta 2,5 yıllık ihracat hasreti bitti. Türk beyaz haşhaşı en büyük ihraç pazarı Hindistan’a ihracat vizesi aldı.

İhracatçı firmalar, 2,5 yıl aranın ardından ürünlerini Hindistan’a göndermek üzere gemilere yükledi. Sektör, 80 milyon dolarlık beyaz haşhaş tohumu ihracatı hedefliyor.

Pandemi nedeniyle Hindistan’a haşhaş tohumu ihracatında kotaların verilmediğini belirten Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, Hindistan’a haşhaş tohumu ihracatının 2,5 yıl aranın ardından tekrar başlamasından dolayı hem üreticiler, hem de ihracatçılar olarak bayram coşkusu yaşadıklarını dile getirdi. 

Hindistan’a beyaz haşhaş tohumu ihracatı için 17 bin 500 ton kota tahsis edildiğini aktaran Öztürk, “Beyaz haşhaş tohumu ihracatı 2,5 yıllık kesintinin ardından başlamış oldu. Hindistan’a haşhaş tohumu ihracatından 80 milyon dolar hedefliyoruz. Pandeminin hafiflemesiyle birlikte bundan sonraki dönemde haşhaş tohumu ihracatımızın kesintisiz devam etmesi için çaba göstereceğiz” şeklinde konuştu. 

Türkiye’de yıllık üretim değişmekle birlikte ortalama 25 bin ton haşhaş tohumu üretimi olduğunu,70 binden fazla üreticinin bu üründen geçimini sağladığı bilgisini paylaşan Öztürk sözlerini şöyle sürdürdü: “Haşhaş tohumu iç piyasada tüketimi olmayan, ihraç edilmesi zorunlu olan bir ürün. Hindistan’a haşhaş tohumu ihracatının tekrar başlaması için sektörümüze her zaman destek veren Ticaret Bakanımız Dr. Mehmet Muş, Ticaret Bakan Yardımcımız Volkan Ağar, Ticaret Bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı bürokratlarına çok teşekkür ediyoruz. Hububat bakliyat yağlı tohumlar ve mamulleri sektöründe ihracatta yasaklı ürünümüz kalmadı. Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği olarak 1 milyar dolar ihracat hedefimize emin adımlarla ilerliyoruz.”

Advertisement

Türkiye, Hindistan’a haşhaş tohumu ihracatı yapabildiği 2019/20 sezonunda Ülkemize tanınan 18 bin ton ithalat izninin tamamına yakını kullanılarak 63 milyon Dolar İhracat geliri elde etmişti. Türkiye, 2019/20 sezonunda gerçekleştirdiği 66 milyon dolarlık beyaz haşhaş ihracatının yüzde 95’ini Hindistan’a yapmıştı. 2019/20 sezonunda Türkiye’nin toplam haşhaş ihracatı ise; 82 milyon dolar olarak kayıtlara geçmişti. 

Rumico

Devamını Oku

Tarım ve Hayvancılık Haberleri

Kuru meyve sektörünün muhteşem üçlüsü ihracatta 1 milyar dolara koşuyor

Türkiye’nin ihracat yolculuğunu başlatan kuru meyve sektöründe 2021-22 sezonunda tarihi bir değişim yaşanıyor. İhracatta üzüm, kayısı, incir şeklindeki sıralama bu sezon kayısı, üzüm, incir şeklinde değişti.

Ege İhracatçı Birlikleri’nin 9 Mayıs 2022 tarihinde yayınladığı sirkülere göre; 2021-22 sezonunun geride kalan diliminde Türkiye, yüzde 10’luk artışla 835 milyon dolarlık kuru kayısı, kuru üzüm ve kuru incir ihraç etti. Kuru meyve sektörü, 3 üründe sezon sonunda 1 milyar doların üzerinde dövizi Türkiye’ye kazandırmayı hedefliyor.

Kuru kayısı ihracatını yüzde 30’luk artışla 246,8 milyon dolardan, 321,7 milyon dolara taşıdı ve ilk sırada yer aldı.

Çekirdeksiz kuru üzüm ihracatı yüzde 1 artarken, 309,6 milyon dolardan 312 milyon dolara ilerledi.

Cennet meyvesi olarak tanımlanan kuru incirde ise; 2021/22 sezonunun geride kalan diliminde 201 milyon dolarlık ihracat performansı ortaya konuldu.

Advertisement

Çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incir ihracatını artırmak için ürün bazlı komiteler kurduklarını sektördeki tüm bileşenleri bir araya getirdiklerini, 95 bin üreticiye ulaştıklarını dile getiren Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, önümüzdeki dönemde sektörün daha katma değerli ihracat yapması için bu birlikteliği sürdüreceklerini kaydetti.

İthalatçıların talebine göre üretim yapmak zorundayız

Çekirdeksiz kuru üzümde dünya ihracatının yüzde 33’ünü, kuru kayısı da, yüzde 54’ünü, kuru incirde yüzde 58’ini Türkiye’nin yaptığı bilgisini veren Işık, “Kuru meyve ihracatında güçlü konumumuzu koruyabilmemiz için başta en büyük ihraç pazarımız Avrupa Birliği olmak üzere alıcı ülkelerin istediği standartlarda ürün üretmek zorundayız. Bunun için ihracatçılar, kamu, üreticiler ortak hareket etmek durumundayız. Bu yıl yasaklanan aktiflerin üretimde kullanılmaması için üreticilere yoğun bilgilendirme yapıyoruz. 2022-23 sezonunun başarılı olması için yoğun mesai veriyoruz” diye konuştu.

Kayısıda ABD, üzümde İngiltere, incirde Fransa lider 

Türkiye, 2021-22 sezonunda en çok kayısıyı Amerika Birleşik Devletleri’ne gönderdi. ABD’ye kuru kayısı ihracatımız yüzde 28’lik artışla 37,3 milyon dolardan, 47,8 milyon dolara yükseldi. Fransa 29,6 milyon dolarlık kuru kayısı ihracatıyla ikinci sırada yer alırken, Almanya 26 milyon dolarlık Türk kayısısı talep etti.

Advertisement

Çekirdeksiz kuru üzüm ihracatında İngiltere 77,6 milyon dolarlık ihracatla zirvedeki yerini korurken, Almanya’ya 46,5 milyon dolarlık kuru üzüm ihraç edildi. Hollanda 28,8 milyon dolarlık kuru üzüm talebiyle üçüncü sırada yer buldu.

Fransa ve Almanya 27’şer milyon dolarlık kuru incir talebiyle öne çıkarken, Amerika Birleşik Devletleri’ne 22 milyon dolarlık kuru incir ihraç ettik.

9 Mayıs 2022 tarihi itibariyle Türkiye geneli çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı, kuru incir ihracat tablosu

 

 

Advertisement

2020/21 sezonu

 

2021/22 sezonu

 

 

Advertisement

 

ÜRÜN

MİKTAR

DEĞER

MİKTAR

Advertisement

DEĞER

MİKTAR DEĞ

DEĞER DEĞ

ÇEKİRDEKSİZ KURU ÜZÜM

159.647.410

Advertisement

309.607.911,83

174.306.652

312.125.221,32

9

1

Advertisement

KURU KAYISI

74.533.260

246.878.729,83

71.377.683

321.786.757,65

Advertisement

-4

30

KURU İNCİR

55.086.740

199.893.608,95

Advertisement

52.450.270

200.900.069,88

-5

1

TOPLAM

Advertisement

289.267.410

756.380.250,61

298.134.605

834.812.048,85

3

Advertisement

10

 

Rumico

Devamını Oku

Tarım ve Hayvancılık Haberleri

2022 Yılı Bitki Sağlığı Uygulama Programı Bilgilendirme Toplantısı Yapıldı

2022 yılı Bitki Sağlığı Uygulama Programı kapsamında İl Müdürlüğü Toplantı salonunda hizmet içi eğitim toplantısı yapıldı.

Toplantıya İl Müdürü İbrahim Sağlam, Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü Lale Baykal, İlçe Müdürleri, İl ve İlçe Müdürlüklerinde bitki sağlığı alanında görevli teknik personeller katıldı.

Toplantıda konuşan İl Müdürümüz İbrahim Sağlam; ” Bitkisel üretimde kalitenin artırılması, ürün kayıplarının azaltılması için her yıl Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından Bitki Sağlığı Uygulamaları ile ilgili çalışmalar yürütülmektedir.

2022 yılı Pestisit Kalıntısı ile mücadele kapsamında “Bitki Sağlığı Eğitim ve Farkındalık Yılı” olarak belirlenmiş olup bu doğrultuda üretici eğitimlerine ağırlık verilecektir. toplantının İlimiz ve Ülkemiz tarımına hayırlı olmasını dilerim. En son Bitki Sağlığı Bilgilendirme Toplantısını 2 yıl önce Pandemiden önce yapmıştık.

2014 yılında ülkemizde 553 zararlı organizma var iken 2022 yılında 653 zararlı organizma var. Günümüzde artan küresel ticaret ve iklim değişikliğinden dolayı zararlı organizmaların yayılışı ve hareketi çok daha geniş alanlara ulaşmıştır. Bu da sürdürülebilir tarım açısından zararlı organizmaların oluşturduğu negatif etkileri geçmişe göre çok daha fazla önemli kılmaktadır. Ülkemizde bitki ve bitkisel ürünlerde ekonomik anlamda kalite ve verim kayıplarına neden olabilen 653 zararlı organizma (2014 yılında 553 zararlı organizma), 165 in üzerinde kültür bitkisi var. İlimizde ÇKS kayıtlarına baktığımızda 127 kültür bitkisinin kayıt altına alındığını görüyoruz. Ayrıca İlimizde 20 si özel survey, 72 si entegre mücadele kapsamında 92 adet zararlı organizmanın takibi yapılmaktadır.  Art arda gelen Covid 19 Pandemi süreci, pandemi süreci ile birlikte bütün dünya ülkelerinde yaşanan kuraklık ve sonrasında Rusya-Ukrayna savaşı gıda arzının önemini daha da iyi anlamamızı sağladı. Bu süreçte birçok ülke tarım ürünlerini ihracatını durdurarak kendi ihtiyaçlarını karşılamaya yöneldiğini” söyledi.

Advertisement

Toplantı sonrasında konu uzmanları tarafından Bitki Sağlığı Uygulama Programı çerçevesinde İlimizde yürütülecek olan Bitki Sağlığı 2021 Yılı Değerlendirme Toplantısı Kararları, Genel Zararlılar, Entegre Zararlı Yönetimi, Entegre Kontrollü Ürün Yönetimi, Diğer Entegre Mücadele, Biyoteknik ve Biyolojik Mücadele, Meyve Sinekleri ve Domates Güvesi Eylem Planı, Akdeniz Meyve Sineği Mücadelesi Ulusal Eylem Planı, Bitki Pasaportu Uygulamaları, Bitki Karantinası Çalışmaları, Ari Alan Tesisi, Karantinaya Tabi Zararlı Organizmalar Survey Çalışmaları, Hasat Öncesi Pestisit Denetimi, Bitki Koruma Ürünlerinin Önerilmesi Uygulanması ve Kayıt İşlemleri, Bitki Koruma Ürünleri ve Zirai Mücadele Makineleri, Hizmet İçi Eğitim ve Çiftçi Eğitim konularında sunum yapıldı. Ayrıca bitki koruma ürünlerinin reçetelendirilmesi ve üretici kayıt defteri kullanımı ile ilgili bilgiler verildi.

Rumico

Devamını Oku

Trendler