Connect with us

Ekonomi

CRM yazılımları da Metaverse’e entegre olacak

CRM yazılımları da Metaverse'e entegre olacak

Dünya markaları Metaverse’de mağaza açmaya başlamışken, Türkiye’de işletmelerde CRM yazılımı kullanımı henüz yeterince olgunlaşmadı. Türkiye’deki işletmelerin CRM yazılımını halen bir masraf kalemi olarak değerlendirdiğini belirten Planports CRM Satış, Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü Okan Yaylagül, “Yapılan araştırmalara göre CRM için harcanan her 1 dolar, işletmelere 8,71 dolar kazandırıyor” dedi.

Müşteri ilişkileri ve müşteri deneyimi önem kazandıkça, CRM yazılımlarına ihtiyaç da artıyor. 

Geçmişi 80’li yıllara uzanan CRM (müşteri ilişkileri yönetimi) uygulamaları, bugün halen müşteri memnuniyetini belirleyen trendler arasında yer alıyor. Pazarlama profesyonelleri, 2022’nin analitik ve içgörülerin daha fazla ortaya çıkacağı ve değer yaratacağı bir yıl olacağını söylerken, Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) Girişimlerde Bilişim Teknolojileri Kullanımı Araştırması’na göre 2021’de Türkiye’de CRM kullanımı yüzde 10,6’da seyrediyor. 10-49 çalışanı olan işletmelerde bu oran yüzde 9,3’e kadar geriliyor.

Planports CRM Satış ve İş Geliştirme Direktörü Okan Yaylagül

Teknolojinin hızla geliştiği dijital çağda müşteri memnuniyetini artırmanın işletmelerin stratejik hedeflere ulaşmasında itici bir güç oluşturduğunu aktaran Planports CRM Satış ve İş Geliştirme Direktörü Okan Yaylagül, “Müşteri deneyimi gün geçtikçe dijitalleşiyor. Verilerden içgörü elde ederek gelişmiş bir deneyim sunmak artık daha kolay.

Bu noktada CRM yazılımları, müşteri deneyiminden yola çıkarak, müşterilerin satınalma alışkanlıklarına göre analiz yapıp daha iyi bir müşteri deneyimi tasarlanmasına olanak sağlıyor ve bu sayede işletmelerin gelirlerini artırıyor. CRM kullanmayan işletmeler, çağa uyum sağlayamayıp sektördeki varlıklarını kaybetme riskiyle karşı karşıya kalacaklar” dedi.

Advertisement

“CRM PROGRAMLARI SATIŞLARDA YÜZDE 200 ARTIŞ SAĞLIYOR”

CRM yazılımlarının işletmelere durum ve rekabet analizi avantajları sunduğunu söyleyen Planports CRM Satış ve İş Geliştirme Direktörü Okan Yaylagül, “Dijitalleşmeyle birlikte değişen müşteri deneyimi, uygulamaların müşterisini tanıyıp, tercihlerine göre gelişmiş çözümler sunma zorunluluğu doğuruyor.

Dünya çapındaki işletmeler CRM yazılımıyla iş planı, süreç yönetimi ve müşteri ilişkileri yönetimini dijitalleştirerek, hem rekabet gücü elde ediyor, hem de müşteri sadakati kazanıyor.

Dijitalleşmenin yarattığı rekabet ortamında uzun vadede ayakta kalmayı hedefleyen işletmeler, CRM programları aracılığıyla elde ettikleri verilerle müşteri memnuniyetini akıllıca yönetebiliyor ve finansal disiplin elde ediyor. Bu durum satış rakamlarına da artı olarak yansıyor. Araştırmalar, CRM programı kullanan işletmelerin satışlarında %40’tan %200’e kadar oldukça geniş bir skalada artış elde ettiğini gösteriyor” ifadelerini kullandı.

“CRM İÇİN HARCANAN HER 1 DOLAR 8,71 DOLAR OLARAK DÖNÜYOR”

Advertisement

Müşteri ilişkilerini tasarlamak veya iyileştirmek isteyen her sektörden işletmenin CRM yazılımı kullanabileceğini aktaran Okan Yaylagül, “CRM yazılımları her sektörle uyumlu bir çözüm olduğu için işletme ayrımı söz konusu değil. Hatta dünya devi firmalar CRM’den başka alternatif bile düşünmezler. Çünkü CRM onlar için bir maliyet değil kâr merkezi; gelirlerinin artmasını sağlayan, işlerini optimize ettikleri ve kısa sürede fayda gördükleri bir platformdur.

Öyle ki eğer bir işletme CRM yazılımını aldıktan hemen sonra düzenli bir şekilde kullanmaya başlarsa, 1-2 ay içerisinde etkisini görmeye başlıyor. Çünkü daha önce takip etmediği ya da edemediği işleri düzenli bir şekilde izleme şansı yakalıyor. Üstelik CRM yazılımlarının etkileri sadece kısa süreli de değil. Uygulamayı kullanan işletmeler CRM için harcadıkları her 1 USD karşılığında ortalama 8,71 USD getiri (ROI) elde ediyor” ifadelerini kullandı.

İLERİDE METAVERSE İLE ENTEGRE OLACAK

CRM yazılımlarının teknolojinin gelişmesiyle gelecekte şekil değiştireceğini öngören Okan Yaylagül, “Dijitalleşmeyle birlikte iş dünyasında rekabet artıkça CRM’e ayrılan bütçeler de artacak. CRM kısa vadede mobil yeteneklerini artırırken, orta vadede ise yapay zekayla şekillenerek hayatı daha da kolaylaştıracak. Bunun en yakın örneğini metaversede göreceğiz.

Metaverse tamamen hayata geçirildiğinde, sorun yaşayan bir müşteri bunu paylaşmak için ekran görüntüsü alıp iletmekle zaman kaybetmeyecek. Çünkü CRM kullanan işletmeler o ekranı konum fark etmeksizin zaten canlı olarak görüntüleyebilecek. Metaverse, işletmelerin müşteri buldukları, reklam verdikleri bir evrene dönüşürken CRM, metaverseden otomatik olarak bu müşteri verisini çekip analiz eden yazılımlara dönüşecek ve her türlü cihaz ve donanıma yüklenebilecek” dedi.

Advertisement

20 BİN KULLANICIYA ULAŞTILAR

Okan Yaylagül, “Planports olarak işletmelere en güncel ve yapay zekayla entegre CRM yazılım çözümlerini sunmak için şimdiden çalışmaya başladık” diyerek hedeflerini şu sözlerle paylaştı:

“Dünyadaki en hızlı ve en kullanıcı dostu CRM yazılımı Planports olarak şu zamana kadar gerek farklı dil seçeneklerimiz gerekse teklif hazırlama, sipariş, ön muhasebe gibi bazı ek özelliklerimizle sektörde ayrışarak 20 bin kullanıcıya ulaştık. Fakat hayatımız dijitalleşmeye devam edecek ve değişiklikler kaçınılmaz hale gelecek. Bu yüzden CRM yazılımları da dönüşecek.

Bu noktada uzun vadeli hayallerimizin ilk sırasında Planports’u otomobillerle konuşabilir hale getirip, iş süreçleriyle ilgili öneriler verebilmesini sağlamak yer alırken, elbette bugün de müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentilerine uygun çalışmalar yapıyoruz. Yeni dil seçeneklerimizi büyütüyor ve yeni akıllı özellikler için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Misyon ve vizyonumuzla müşteri deneyimi algısına yön veren bir yazılım şirketi olarak dünya çapında büyümeye devam edeceğiz.”

Rumico

Advertisement

Ekonomi

IMF, 2022 küresel büyüme tahminini düşürdü

IMF, 2022 küresel büyüme tahminini düşürdü

Uluslararası Para Fonu (IMF), küresel ekonominin 2022 yılına önceden beklenenden daha zayıf bir konumda girdiğini belirterek, bu yıl için büyüme beklentilerini düşürdü. Fon, Türkiye’ye ilişkin büyüme tahminlerini değiştirmedi.

Uluslararası Para Fonu (IMF), 2022 yılına ilişkin küresel ekonomik büyüme tahminini yüzde 4,9’dan 4,4’e düşürdü.

IMF, Dünya Ekonomik Görünüm Raporu’nu güncelledi.

Raporda, küresel ekonominin 2022’ye önceden beklenenden daha zayıf bir konumda girdiğine dikkat çekildi.

Yeni tip corona virüs (Covid-19) salgınında Omicron varyantının yayılmasıyla ülkelerin yeniden kısıtlamalar uyguladığına işaret edilen raporda, artan enerji fiyatları ve arz kesintilerinin özellikle ABD ile birçok gelişmekte olan ekonomide beklenenden daha yüksek ve daha geniş tabanlı enflasyonla sonuçlandığı aktarıldı.

Advertisement

Raporda, 2021’de yüzde 5,9 büyüdüğü tahmin edilen küresel ekonominin 2022’de yüzde 4,4 ve 2023’te 3,8 büyümesinin beklendiği kaydedildi.

IMF, Ekim 2021’de yayımladığı raporda, küresel ekonominin bu yıl yüzde 4,9, 2023’te ise yüzde 3,6 büyüyeceğini öngörmüştü.

KÜRESEL BAZDA RİSKLER AŞAĞI YÖNLÜ

Bu yıla ilişkin küresel ekonomik büyüme beklentisindeki gerilemenin iki büyük ekonominin büyüme tahminlerindeki düşüşü yansıttığı belirtilen raporda, ABD’de parasal desteğin erken geri çekilmesi ve devam eden arz sıkıntısının, Çin’de ise emlak sektöründe devam eden daralma ile özel tüketiminin beklenenden daha yavaş toparlanmasının iki ülkenin büyümesinde düşüşe neden olduğu aktarıldı.

Raporda, artan enflasyonun, devam eden tedarik zinciri aksamaları ve yüksek enerji fiyatları ile birlikte öngörülenden daha uzun süre devam etmesinin beklendiği, 2022’de arz-talep dengesizlikleri azaldıkça ve büyük ekonomilerdeki para politikası müdahalesiyle enflasyonun kademeli olarak düşmesinin beklendiği ifade edildi.

Advertisement

Küresel bazda risklerin aşağı yönlü olduğu vurgulanan raporda, Covid-19’un yeni varyantlarının ortaya çıkmasının salgını uzatabileceği ve yeni ekonomik aksamalara neden olabileceği belirtildi.

ABD’NİN 2022 YILI BÜYÜME TAHMİNİ YÜZDE 4’E İNDİRİLDİ

IMF’nin raporuna göre, ABD ekonomisinin, geçen yıl yüzde 5,6 büyüdüğü tahmin edildi. Ülke ekonomisinin 2022 yılına ilişkin büyüme beklentisi yüzde 5,2’den yüzde 4’e düşürülürken, 2023 yılı büyüme tahmini yüzde 2,2’den 2,6’ya çıkarıldı.

Euro Bölgesi ekonomisinin 2021’de yüzde 5,2 büyüdüğü tahmin edildi. Bölge ekonomisinin bu yıla ilişkin büyüme beklentisi 4,3’ten yüzde 3,9’a indirilirken, gelecek yıla ilişkin büyüme tahmini yüzde 2’den 2,5’e çıkarıldı.

Almanya’nın 2022 yılına ilişkin büyüme tahmini yüzde 4,6’dan 3,8’e, Fransa’nın yüzde 3,9’dan 3,5’e, İtalya’nın yüzde 4,2’den 3,8’e ve İspanya’nın yüzde 6,4’ten 5,8’e çekildi.

Advertisement

Alman ekonomisinin 2023 yılı büyüme tahmini yüzde 1,6’dan 2,5’e, İtalya’nın yüzde 1,6’dan 2,2’ye ve İspanya’nın yüzde 2,6’dan 3,8’e çıkarılırken, Fransa’nın büyüme tahmini ise yüzde 1,8 olarak korundu.

İngiltere için 2022 yılı büyüme tahmini yüzde 5’ten 4,7’ye düşürülürken, 2023 yılı beklentisi yüzde 1,9’dan 2,3’e çıkarıldı.

Söz konusu revizyonlarla gelişmiş ülkeler grubuna yönelik büyüme beklentisi 2022 için yüzde 4,5’ten 3,9’a düşürülürken, 2023 için yüzde 2,2’den 2,6’ya yükseltildi.

ÇİN’İN BU YILA DAİR BÜYÜME TAHMİNİ YÜZDE 4,8’E DÜŞÜRÜLDÜ

Yükselen piyasalar ve gelişmekte olan ülke ekonomilerinin büyüme tahminlerine de yer verilen rapora göre, Çin ekonomisinin 2021’de yüzde 8,1 büyüdüğü tahmin edildi.

Advertisement

Çin’de bu yıla ilişkin ekonomik büyüme beklentisi yüzde 5,6’dan 4,8’e ve 2023 yılı tahmini yüzde 5,3’ten 5,2’ye çekildi. Hindistan ekonomisinin ise bu yıla dair büyüme beklentisi yüzde 8,5’ten 9’a, gelecek yıla ilişkin büyüme tahmini yüzde 6,6’dan 7,1’e çıkarıldı.

Rusya ekonomisine yönelik büyüme tahmini de bu yıl için yüzde 2,9’dan yüzde 2,8’e çekilirken, 2023 yılı büyüme beklentisi yüzde 2’den 2,1’e yükseltildi.

Türkiye’nin bu yıla ilişkin büyüme tahmini ise yüzde 3,3 olarak korunurken, 2023’te de yüzde 3,3 büyüyeceği öngörüldü.

Bu revizyonlarla yükselen piyasalar ve gelişmekte olan ülke ekonomilerine yönelik büyüme beklentisi, 2022 için yüzde 5,1’den 4,8’e düşürülürken, 2023 için yüzde 4,6’dan 4,7’ye çıkarıldı.

Rumico

Advertisement
Devamını Oku

Ekonomi

AB, seyahat tedbirlerinin Covid-19 sertifika durumuna göre yenilenmesini istiyor

AB, seyahat tedbirlerinin Covid-19 sertifika durumuna göre yenilenmesini istiyor

Avrupa Birliği (AB) Konseyi, Covid-19 seyahat tedbirlerinin kişilerin geldiği bölgeye göre değil aşılanma, test veya hastalığı geçirme bilgilerini içeren Covid-19 sertifikasına göre belirlenmesi için üye ülkelere tavsiyede bulundu.

AB Konseyi’nden yapılan açıklamada, tavsiye kararının kısıtlamasız güvenli seyahatleri kolaylaştırmak için koordinasyon sağlanması amacıyla alındığı belirtildi.

Kısıtlamaların bölge temelli olması yerine kişi temelli olması talep edildi.

Kararda, aşılanma oranlarının yükseldiği hatırlatılarak, Covid-19 seyahat tedbirlerinin artık yolcuların nereden geldiğinin değil AB’nin dijital Covid-19 sertifikasının belirleyici olması istendi. Buna rağmen salgının yoğun seyrettiği ülkelerin kapsam dışı bırakılabileceği belirtildi.

AB’nin Covid-19 sertifikasında kişilerin aşılanma durumları, hastalığı geçirip geçirmediği ve yakın zamanda yapılan test bilgileri bulunuyor.

Advertisement

Kararda, Covid-19 sertifikası bulunmayanlardan seyahatten 24 saat önce, 24 saat sonra test istenebileceği kaydedildi. Ayrıca zorunlu seyahatler, her gün sınır geçerek evine veya işine gidenler ile 12 yaşın altındaki çocuklara istisna uygulanması gerektiği ifade edildi.

AB Konseyi’nin kararı, tavsiye niteliği taşıyor. AB ülkeleri, uygulayacakları seyahat kısıtlamalarını kendileri belirliyor.

Rumico

Devamını Oku

Ekonomi

Çeyrek altın fiyatları bugün ne kadar oldu? 25 Ocak 2022 güncel altın kuru fiyatları

Çeyrek altın fiyatları bugün ne kadar oldu? 25 Ocak 2022 güncel altın kuru fiyatları

Çeyrek altın fiyatları bugün ne kadar oldu? 25 Ocak 2022 güncel çeyrek altın kuru fiyatları

Altının gram fiyatı, yeni güne yatay başlamasının ardından 800 lira seviyesinde işlem görüyor.

Çeyrek altın 1.314 lira ve Cumhuriyet altını da 5.352 liradan satılıyor.

Altının ons fiyatı, dün yüzde 0,4’lük yükselişle 1.840 dolardan kapanmasının ardından bugün yatay seyrediyor.

Uzmanlar, ABD Merkez Bankası’nın (Fed) yarınki faiz kararı öncesi para politikasında daha hızlı sıkılaşmaya gidileceği beklentileri ve artan jeopolitik risklerin varlık fiyatlarında oynaklığın yüksek seyretmesine neden olduğunu söyledi.

Advertisement

Küresel çapta risk algısının artmasının altın fiyatlarını destekleyen bir faktör olsa da ons altının son bir haftadır 1.830-1.850 dolar bandındaki hareketine devam ettiğini belirten uzmanlar, kırılma yönünün fiyatların bundan sonraki seyrinde önemli olacağını ifade etti.

Uzmanlar, Rusya-Ukrayna gerilimine ilişkin haber akışının piyasaların odağında kalmaya devam edeceğini vurgulayarak, bugün Uluslararası Para Fonu’nun Küresel Ekonomik Görünüm Raporu, Almanya’da Ifo iş dünyası güven endeksi ve ABD’de tüketici güven endeksinin takip edileceğini bildirdi.

Rumico

Devamını Oku

Trendler