Connect with us

Ekonomi

Dijital kartvizitler dünyanın sürdürülebilir geleceğine iz bırakıyor

Dijital kartvizitler dünyanın sürdürülebilir geleceğine iz bırakıyor

Pandemide sosyal mesafe kavramıyla cazibesi giderek artan dijital kartvizitler, çevre dostu yaklaşımıyla dünyanın sürdürülebilir geleceğine iz bırakıyor. Yarattıkları dijital ekosistemle 15 bin ağacın hayatını kurtardıklarını belirten Voila Card Kurucu Ortağı Burak Karabacak, “2022’de bu rakamı 50 bine çıkarmayı hedefliyoruz. 2021’de faaliyetlerimizle 25 bin litre su tasarrufu sağladık. Uluslararası finans kuruluşu Level Up Invest’in 8 milyar TL’lik yatırımıyla bu rakamı da daha yukarılara taşımanın yanı sıra çevre odaklı yaklaşımımızı metaverse’e kazandıracağız” dedi.

Yeni yatırım ve girişimlerle giderek büyüyen, 2017’ye kadar yıllık ortalama yüzde 11,2’lik bileşik büyüme oranıyla 242,3 milyon dolara ulaşması beklenen küresel dijital kartvizit pazarı, yaşam döngüsünün sürdürülebilirliğini destekliyor. Yaratıcılığı ve inovasyonu merkezine alan yeni yaklaşımlar, dijital kartvizitleri sürdürülebilir geleceğin etkili araçlarından biri haline getirdi.

Dijital kartvizitlerin çevre dostu bir yaklaşımla ağaçların yaşam haklarının savunuculuğunu üstlendiğini belirten Voila Card Kurucu Ortağı Burak Karabacak, ”Çoğunlukla çöpe giden basılı kartvizitlerde başlattığımız di-jital dönüşüm hareketiyle baskı maliyetlerini tümüyle ortadan kaldırdık. Tüm tanıtım materyallerini dijitale taşıyan şirketler, yıllık maliyetlerinde %80’i bulan tasarruf elde edebiliyor. Sadece dijital kart kullanımı, şirketlere %10’a varan maliyet tasarrufu sağlıyor. Pazarlama ve satış maliyetlerinde yaptığımız iyileştirmelerle bu oranı %15’lere çıkarabiliyoruz. Sahadan aldığımız veriler, satış ekiplerinde dijital kartvizit kullanımını yaygınlaştıran şirketlerin, bu yılın ilk çeyreğinde işlerine yaklaşık %5’lik hacim kazandırdıklarını tespit ettik. Saniyeler içinde erişim sunan dijital kartvizitler sahada hızlı ve verimli çalışmayı destekliyor” dedi.

Çevre odaklı yaklaşımını metaverse’e kazandıracak

Pandeminin itici gücüyle dijital kartvizit kullanımındaki artışın yeni işbirlikleri ve yatırımları da beraberinde getirdiğini söyleyen Burak Karabacak, “Uluslararası finans şirketi Level Up Invest’ten aldığımız 8 milyon TL yatırımla, sürdürülebilir geleceğe bıraktığımız izleri daha da kalıcı hale getireceğiz. Ekosistemimize %20 hisse sahibi olarak dahil olan Level Up Invest ile dijital kartvizitlerin kullanımını yaygınlaştırarak birlikte metaverse gibi farklı evrenlerde iş insanlarına dijital kimlik ka-zandıracağız. Pek çok şirketin Ar-Ge ve inovasyon faaliyetlerinde yerini alan metaverse’de şir-ketlerin güvenilir kiti olarak iş dünyasını bekleyen gerçek kişi ve network sorunlarının giderilmesinde çözüm üreteceğiz. İş dünyasıyla çözüm ortaklığı kurarak çevre odaklı yaklaşımımızı metaverse’e kazandıracağız” diye ifade etti.

Advertisement

Dijital kartvizitler pazarlama enstrümanına dönüştü

Dijital kartvizitleri kişisel bilgileri aktarırken arkada bıraktığı izi takip ederek anlamlı veri ve içgörülere dönüştüren yeni nesil teknolojilerle verimli bir dijital pazarlama enstrümanı haline getirdiklerini kaydeden Voila Card Kurucu Ortağı Burak Karabacak, yeni yatırıma ilişkin şu değerlendirmede bulundu: “Oluşturduğumuz ekosistemle şirketlerin satış ve pazarlama faaliyetlerini destekleyen, sadece iş dünyasının ilgi alanlarını temsil eden bir dijital medya alanı oluşturduk. Yeni yatırımımızla Ar-Ge ve inovasyon faaliyetlerini hızlandırarak 2022’de iş insanlarına özelleştirilmiş reklam olanak-ları sunacağız. 2024’te 20 milyon kullanıcıya ulaşarak kişilerin gerçekliğini kanıtlayan ve verimli ilişkiler kurmasını sağlayan öneri algoritmamızla, sektörün en güçlü networking kiti haline gelmeyi hedefliyoruz. Uluslararası finans şirketi Level Up Invest ortaklığını bu hedefe giden yolda bir dönüm noktası olarak görüyoruz. Birlikte metaverse gibi farklı evrenlerde iş insanları arasında doğrulama sistemine dönüşme vizyonumuza ulaşacağız.”

Sağlık pazarlamasında kullanımı artıyor

Pandemide kullanımı giderek yaygınlaşan dijital kartvizitler, sağlık ve hijyen kaygıları nedeniyle özel-likle sağlık pazarlaması için işlevsel bir tanıtım aracına dönüştü. Dijital kartvizitlerin ilaç mümessilleri ile doktorlar arasındaki iletişime yön verdiğini belirten Burak Karabacak, “Hijyen hassasiyeti sağlık sektöründe basılı kartvizit kullanımını azalttı. Reklamcılık, finans gibi özellikle müşteri takibi ve saha satış performansının ölçümüne ihtiyaç duyulan alanlarda da dijitale talep giderek artıyor” dedi.

Kişisel verilerin KVKK kapsamında kullanımına rehberlik ediyor

Dijital kartvizit pazarında yasal açıdan henüz bir standart oluşturulamadığına değinen Voila Card Ku-rucu Ortağı Burak Karabacak, “Bu durum bizim gibi pazar liderlerine ayrı sorumluluklar yüklüyor. Türkiye’deki KVKK ve AB’deki GDPR uygulamalarında kendini kanıtlamış en yetkin hukuk şir-ketlerinden LEGELAW’dan danışmanlık hizmeti alıyoruz. Kullanıcılarımızın kişisel bilgilerini ISO 27701 standartlarına uygun olarak koruma altında tutuyoruz. Şirketlerin saha ekiplerine verdiğimiz eğitimlerle, kişisel verilerin KVKK’ya uygun olarak kullanılmasına yönelik bir yol haritası sunuyoruz” diye sözlerine ekledi.Rumico

Advertisement

Ekonomi

Finansal İstikrar Komitesinin 4. toplantısı gerçekleşti

Finansal İstikrar Komitesinin 4. toplantısında finansal sistem başta olmak üzere küresel ve yerel makroekonomik gelişmeler ile önümüzdeki döneme ilişkin politika adımları ele alındı. Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, “Finansal İstikrar Komitesi’nin 4. toplantısı Hazine ve Maliye Bakanı Nurettin Nebati’nin başkanlığında Komite üyeleri ve ilgili paydaşların katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Küresel ve yerel düzeyde enflasyonda görülen artışların ülkemiz ekonomisine etkileri komite üyelerinin tespitleri üzerinden değerlendirilmiştir. Bu bağlamda finansal istikrarın korunması ve enflasyonla mücadele kapsamında önümüzdeki dönemde atılması öngörülen politika adımları istişare edilmiştir. Komite, ülkemizin finansal sisteminin istikrarını korumak ekonomide atılan adımların etkilerini izlemek ve değerlendirmek amacıyla tüm paydaşları ile çalışmalarına devam edecektir. Diğer taraftan enflasyon üzerindeki arz yönlü etkiler gelecek hafta yapılacak olan Gıda ve Tarımsal Ürün Piyasaları İzleme ve Değerlendirme Komitesinde de değerlendirilecek olup alınan kararlar ivedilikle uygulamaya konulacaktır” denildi.

0.89, 0.99 faizli konut kredisinin şartları belli oldu

Rumico

Devamını Oku

Ekonomi

Nissibi Köprüsü’nden 7 yılda 4 milyondan fazla araç geçti

“Doğunun Boğaz Köprüsü” olarak tanımlanan Atatürk Baraj Gölü üzerine kurulu Nissibi Köprüsü, zamandan ve yakıttan tasarruf sağlamasının yanı sıra bölge halkına büyük kolaylık sağladı. Daha önce feribotlar ile karşıya geçmek için saatlerce bekleyen araç ve yayalar, şimdi dakikalar içerisinde köprüden karşıya geçebiliyor. Mesafeleri kısaltan ve bölge halkına büyük kolaylık sağlayan Nissibi Köprüsü yıllık emisyon salınımı 11 bin 616 ton azalttığı için de çevre dostu olarak biliniyor.

Şanlıurfa Siverek-Adıyaman Gerger arasında Türk mühendis ve mimarların projesiyle ‘gergin eğik kablo askılı köprü’ tipinde yapılan Nissibi Köprüsü’nün, 21 Mayıs 2015 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılışı yapıldı. Bölgedeki yüksek sismik hareketlerden dolayı köprünün üst yapısı kurşun çekirdekli mesnetlerle (LRP) desteklenerek depreme dayanıklı olarak inşa edildi. Köprü ile Diyarbakır-Adıyaman karayolu 42 kilometre kısaldı.

Karayolları Genel Müdürlüğü verilerine göre, köprüden 2015 yılında 177 bin 184 adet, 2016 yılında 379 bin 965 adet, 2017 yılında 547 bin 500 adet, 2018 yılında 664 bin 300 adet, 2019 yılında 667 bin 950 adet, 2020 yılında 630 bin 720 adet, 2021 yılında 670 bin 16 adet olmak üzere bugüne kadar 3 milyon 737 bin 635 adet araç geçişi oldu. 2022 yılı Mayıs ayına kadar olan veriler ile geçiş yapan araç sayısının 4 milyonu geçtiği belirtiliyor.

Bölge halkı, yapılan köprüden dolayı memnuniyetlerini dile getirerek, yıllarca süren tehlikeli feribot yolculuğunun 2015 yılında son bulduğunu dile getirdi.

Sürücüler, köprü ile zorlu yolculuğun son bulduğunu, hem zamandan hem de kilometreden tasarruf ettiklerini belirterek, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a teşekkür etti.

Advertisement

Rumico

Devamını Oku

Ekonomi

Ucuza halıyı duyanlar mağazaya koştu

Gaziantep’te bir firmanın halı deposunu su basmasıyla sudan zarar gören halılarını maliyet fiyatına satışa sundu. Firma 5 tır zarar gören halıların 2 tırını İzmir’de satışa sunduktan sonra geri kalan 3 tırını ise Malatya’da satışa sundu. Malatya’da ise maliyetine satış yapılan halılar satışa sunulduğu andan itibaren izdihama sebep oldu. Ucuz halı almak isteyen vatandaşlar ise ezilme tehlikesi geçirdi.

Mağaza yetkilisi Ramazan Akbıyık, zarar gören halıları maliyetine sattıkların ve ürünlerin hızlı bir şekilde tükendiğini belirterek, “Biz Gaziantep’ten geldik. Gaziantep’teki depomuzu su bastı. 5 tır halının 2 tırını İzmir’de sattık. 3 tırını da Malatya’ya getirdik. Sabah 9’dan beri satışa sunduk. Ancak izdiham var şuan. Bir ay buradayız. Fiyatlar çok uygun zararına gidiyor ürünler. Sudan zarar gören ürünleri kapının önünde koymuştuk. Bir kamyon mal yarım saatte tükendi. İçerdeki halılar ise maliyet fiyatına satıyoruz. Bir ay buradayız ama bir haftada biter ürünler. Kapıda kabalık bekliyoruz. Sırayla gelenleri alıyoruz. Sosyal mesafeyi korumaya çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.

Halı almak isteyen müşteriler ise maliyetine satışı sosyal medyada gördüklerini, halı almak için geldiklerinde uzun kuyruklarda beklediklerini ifade ederek, izdihama rağmen halı aldıklarını ve memnun kaldıklarını söyledi.

Rumico

Advertisement
Devamını Oku

Trendler