Connect with us

Teknoloji

Oyun dünyası, “Gaming in Advertising” etkinliğinde buluştu

“Gamertising” temasıyla Portuma ana sponsorluğunda ve StartGate ev sahipliğinde gerçekleştirilen etkinlikle, dijital reklamcılık sektörü paydaşlarında oyun dünyasından nasıl verim alabileceklerine ilişkin farkındalık yaratmak ve ilham alabilecekleri içgörüler sağlamak amaçlandı.

Sektörün uzmanlarını bir araya getiren etkinlikte, oyun ekosisteminin geldiği nokta, markaların bu alanı iş planları içinde nasıl konumlandırdıkları ve verimli bir şekilde nasıl kullanabilecekleri, oyun dünyasından beklentileri, kullanım alanları, ölçümlemede gelinen nokta, kreatifin önemi, sektörün gelişimine fayda sağlayacak çözüm önerileri, hedef kitleyle etkileşim kurmanın doğru yolları, oyun geliştiriciler gözünden oyun endüstrisindeki değişimler, markalarla yapılan iş birlikleri ve oyuncular gözünden oyun içi reklamlar gibi pek çok konu masaya yatırıldı.

”Portuma’nın Founder & CEO’su Ozan Emrah Ünal oyun içi reklam pazarının 2021 yılında 6,8 milyar dolar değerine ulaştığını ve 2030’da 17,6 milyar dolara ulaşacağının tahmin edildiğini paylaşarak reklamveren ve ajans dünyasının oyun sektörüyle kuracağı ilişkiler için gerçekleştirilen etkinliğin öneminden bahsetti. Bu sektörün aynı zamanda ülke ekonomisi için de büyük bir fırsat olduğunu dile getiren Portuma CEO’su Ünal, hem ajansların hem de reklamverenlerin oyun sektöründeki fırsatları değerlendirebileceğini söyledi.

Etkinliğin ev sahibi StartGate Board Member & Partner’ı Berk Üder Avrupa’nın en büyük oyun geliştirme merkezi olarak şu an Avrupa’da oyun geliştirme alanında 2. ülke olan Türkiye’nin 1. sıraya çıkması için çalıştıklarını ifade etti.

Oyun içi reklamcılığın ekosistem, markalar ve oyun geliştiriciler/oyuncular perspektifinden ele alındığı üç ayrı panel gerçekleştirildi.

Advertisement

Netcom Medya Founding Partner’ı Zeynep Taptık Bilgen’in moderatörlüğünü yaptığı “Reklamcılıkta Dijital Dönüşüm: Oyun Dünyasının Yükselişi” panelinin konuşmacıları Cüneyt Devrim (CEO, Havas & Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, IAB), Ozan Emrah Ünal (Founder & CEO, Portuma) ve Cenk Türkoğlu (Head Of Operations & Partnership, AdMatic) idi.

Panelde öne çıkan konulardan bir tanesi de reklamverenlerin oyun içi reklamları için bütçelerinde ayrı bir kalem ayırmalarının önemi oldu. Bu bütçeleme aşaması doğru yapıldığında planlama, marka stratejisine ve hedeflerine uygun şekilde oyunların içerisinde yer alabilmek için gereken adımlar daha güçlü atılabilecek ve mecraya uygun tasarımlar ve içeriklerle markaların daha iyi geri dönüş alabilecekleri uygulamalar yapmasının mümkün olabileceği aktarıldı.

Markaların oyun içi reklamlara bakış açısının ele alındığı “Markalar oyuncu mu olmak istiyor bot mu?” panelinin moderatörlüğünü IPG Mediabrands Managing Partner’ı İpek Dorak yaptı. Panelin konukları ise Hilal Yılmaz (Digital Marketing & E-commerce Manager, ETİ), Mine Alara Halil (Dijital Pazarlama Müdür Yardımcısı, TAB Gıda), Nihan Göktaş (Creator Success Manager, LIVAD Technologies) idi. Panelin en temel mesajlarından biri markaların bu dünyada olmuş olmak için değil, kendi DNA’larına ve hedef kitlelerine uygun stratejilerle yer almaları gerektiği oldu. İlgiyle izlenen vaka örnekleri ile markaya uygun doğru strateji ile yapılan çalışmaların iş sonuçlarının beklentinin üzerinde gerçekleştiği paylaşıldı.

Etkinliğin son paneli olan “Oyun İçi Reklamlar ve Oyuncu Deneyimi: Dengenin Sırrı” paneli ise, Wavemaker Managing Partner’ı Sercan Doğan moderatörlüğünde, Doç. Dr. Güven Çatak (Founder Director, Bahçeşehir Üniversitesi Game Lab) ve Atakan Cankorur (Co-Founder & Game Designer, Arvis Games)’un katılımıyla gerçekleştirildi. Hacim olarak da film ve müzik sektörünü geçtiği söylenen oyun dünyası “yeni Hollywood” olarak nitelendirildi.

Etkinliğin kapanış konuşmasını ise Havas CEO’su ve IAB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cüneyt Devrim’in yaptı.

Advertisement

Rumico

Teknoloji

Big Bang Startup Challenge 2023’te 1,28 milyar TL’lik rekor

İki gün süren etkinlikte girişimciler 8 sektörel dikey sahnesinde sunumlarını gerçekleştirdi.

İTÜ ARI Teknokent Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Gülsün Sağlamer, etkinlikte dünyadaki başarılı teknoloji ve inovasyon ekosistemlerinin hangi kriterlere bağlı olarak bu başarıyı elde ettiklerine dair yapılan araştırmalara değinerek, İTÜ ARI Teknokent’in başarısının da benzer kriterlerden kaynaklandığını vurguladı. Prof. Dr. Sağlamer konuşmasını “Ülkemizin geleceği siz gençlersiniz” diyerek bitirdi.

Big Bang Startup Challenge’ın ikinci gününün açılışında bir sunum gerçekleştiren İTÜ ARI Teknokent Genel Müdürü Prof. Dr. Attila Dikbaş ise, “Kurulan ilk teknokentlerden biri olarak bu yıl 20. yılımızı kutluyoruz. Ülkemizin kuruluşundan itibaren üstlendiği teknolojiye dayalı milli kalkınma seferberliği kapsamındaki misyonumuzu devam ettiriyoruz. ‘Türkiye’deki Teknoloji Geliştirme Bölgeleri için örnek bir rol model yaratmak’ misyonuyla her zaman Birlikte İleriye anlayışını benimsiyoruz. İTÜ ARI Teknokent’i kurarken yaşayan, yaşatan, öğrenen ve de öğreten sinerjik bir ekosisteme dönüşmesini hayal ederek inşa etmiştik. Bugün geldiğimiz noktada hayallerimizin çok daha ötesine taşıdık bu yapıyı. O yüzden de kendimizi Global Ekosistem Kurucusu olarak konumlandırıyoruz. Kurduğumuz ekosistemin en önemli birimini ise bu yıl UBI Global tarafından dünyanın en iyi üniversite kuluçka merkezi seçilen İTÜ Çekirdek oluşturuyor. İTÜ Çekirdek’i hayata geçirdiğimiz sene, yılda sadece 478 başvuru almışken şimdi yılda 7 bini aşan başvuru alıyoruz. O yıl sadece 11 girişimi destekleyebilmişken şu anda yılda 500’ü aşkın girişimi destekliyoruz. Big Bang’in ilk senesinde girişimlere yatırım hiç yapılmamıştı. Sağladığımız ödül ise sadece 100 bin TL idi. Geçtiğimiz seneye baktığımızda ise 341 milyon TL’lik ödül, nakit ve yatırımı girişimlerle buluşturduğumuzu görüyoruz. Bugün ise rekora imza atmanın haklı gururunu yaşıyoruz. Bu başarı İTÜ ARI Teknokent ekibinin olduğu kadar paydaşlarımızın, mentorlarımızın, girişimcilerimizin, yatırımcılarımızın” dedi.

İTÜ ARI Teknokent Girişimcilik Programları ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Arzu Eryılmaz da İTÜ Çekirdek’in başarısını etkileyen kriterleri anlattığı sunumuyla sahnede yer aldı. Eryılmaz konuşmasında “İTÜ Çekirdek’te sadece yılda 500 girişime destek olan bir kuluçka merkezi olmakla kalmıyor, her yıl Big Bang’ten sonra seçilen 40 girişime butik bir kuluçka programı sunuyoruz; koçlarımızın gücüyle birebir satış ve yatırım hızlandırma desteği sağlıyoruz. Ayrıca İTÜ Çekirdek’e giren her girişim artık bizim için ömür boyu İTÜ Çekirdek’li kalıyor. Tüm girişimlerimize hayat boyu mentorluk vermeye, desteğimizi sürdürmeye devam ediyoruz.”

Rumico

Advertisement
Devamını Oku

Teknoloji

Çalınan iPhone için yeni güvenlik önlemi

‘Çalınan cihaz koruması’ özelliği, ikinci bir güvenlik katmanı oluşturuyor ve şifresi bilinse dahi kullanıcının yanında olmayan telefona yetkisiz erişimi engelliyor. Telefon, sahibiyle ilişkilendirilmeyen konumda kayıtlı şifreleri göstermekiçin Face ID’ye ek olarak şifre isteyecek. Hırsız, yalnızca şifreyle cihazda hiçbir değişiklik yapamayacak veya bu ayarları göremeyecek.

Rumico

Devamını Oku

Teknoloji

“Gönül Bağı” ilk mezunlarını verdi

Üniversite öğrencilerine yönelik Geleceği Yazanlar Programı kapsamında sınıf içi eğitim kısmını tamamlayanlar Hatay’da sertifikalarını aldılar. Üniversiteli gençlerin eğitimi staj ile devam edecek ve başarılı olan adayların Turkcell ve grup şirketlerinde istihdam edileceği açıklanmıştı.

Ayrıca, şirketin bulut tabanlı oyun platformu GAME+ markasının katkılarıyla TÜBİSAD’ın (Bilişim Sanayicileri Derneği) kurduğu Teknolojik Eğitim Sınıfları’nda gerçekleşen kodlama eğitim programı da mezunlarını verdi. Hatay’ın Samandağ ilçesindeki Jan ve Suphi Beyluni Anadolu Lisesi’nde ve Defne ilçesindeki Muhtar Ahmet Yiğitoğlu Ortaokulu’nda 7 hafta sonu süren toplam 112 saatlik eğitimi başarıyla tamamlayan ortaokul ve lise öğrencileri de düzenlenen törenle sertifikalarını Turkcell yöneticilerinden aldılar.

Eğitimlerle ilgili bilgi veren ve bölgeye yönelik istihdam seferberliğine yönelik açıklamada bulunan Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, şöyle konuştu:

“Depremden etkilenen illerdeki afetzede vatandaşlarımız ve onların bölge dışında eğitim gören birinci derece yakınları için ‘İstihdam Seferberliği’ başlatmıştık. Yine bu kapsamda, deprem bölgesindeki eğitim ve gelişim programlarını Turkcell Akademi ile genişletip, bölgedeki 1100 kişiyi istihdam etmeyi ve 7 binden fazla kişiye eğitim vermeyi planladığımızı da paylaşmıştık. Bu programlardan biri olarak TÜBİSAD iş birliğiyle gerçekleştirdiğimiz Game+ kodlama eğitimlerimizin ilki tamamlandı. Ortaokul ve lise öğrencilerinin yanı sıra Geleceği Yazanlar Programı kapsamında üniversiteli gençlerimizin gelişimlerini desteklemek ve istihdamlarını sağlamak amacıyla bootcamp programları düzenledik. Programları başarıyla tamamlayan ortaokul, lise ve üniversiteli arkadaşlarımız sertifikalarını aldılar. Siber dünyanın labirentlerinde güvenle dolaşan, kod yazmaya başlayan, oyun geliştirebilen gençlerimizin gözlerindeki enerjiyi gördük. İşte tam da gençlerimizin gözlerindeki bu umut için onların yanındayız. Deprem bölgelerindeki insanımızın mesleki becerilerinin artırılması, teknik gelişimlerinin desteklenmesi gibi konularda çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Yazılım, yazılım test uzmanlığı, robotik kodlama, bulut teknolojiler, satış ve pazarlama gibi eğitimlerle ülkeye nitelikli iş gücü kazandırmaya devam ederek istihdama önemli katkılar sunuyoruz. Turkcell’in sürdürdüğü projelerde eğitimlerini tamamlayanlar Turkcell, Paycell, Atmosware, Turkcell Global Bilgi ve Turkcell Bayii Satış kanallarında iş bulma imkanına sahip olacak.”

Rumico

Advertisement
Devamını Oku
Advertisement

HAFTANIN ŞARKISI

Advertisement

Trendler