Connect with us

Tarım ve Hayvancılık

Böyle Bir İş Yok! Tanesi 82 Liraya Satılıyor

sülük üretimi

Sülük üretimi yapan Çiftçi Tanesini 82 TL’ye Satıyor.

Yıllık bir ton kapasiteli sülük üretimi tesisi sahibi olan Ahmet Ekren, Avrupa ülkeleri ve ABD’ye sülük ihraç ettiklerini belirterek, “Türkiye ve Kayseri olarak bu pazarın mihenk taşıyız. Avrupa ve ABD’ye tanesi 10-18 Dolara ihraç edilen sülük, ülke ekonomisine de büyük katkı sağlayacak” dedi.



10 yılı aşkın süredir sülük üretimi yapan tesisin sahibi olduğunu belirten Ahmet Ekren, Tarım Bakanlığı onaylı Türkiye’nin ilk tesisini kurduklarını söyledi. Üretilen sülüklerin gerek yurt içi gerekse yurt dışında satıldığını anlatan Ahmet Ekren, “Yurt içinde Eğitim ve Araştırma Hastaneleri başta olmak üzere özel kliniklere ve saygın üniversitelere sülük tedariki yapıyoruz. Aynı şekilde yurt dışındaki hastanelere de sülük sağlıyoruz” dedi.

Uluslararası Standartlara Uygun Şekilde Üretim Yapıyoruz

“Tarım Bakanlığının literatüründe tam kontrollü sistemlerde belli denetimleri yapılan bütün olaylarının tam özelliğinin tamamlanmış sistemler var. Bakım olayı çok büyük bir boyut. Bunların Tarım Bakanlığında standartları var.

Biz bu standartları uluslararası standartlara uygun şekilde yapmaktayız” diyen Ekren, sülüğün geniş bir kullanım alanı olduğunun altını çizerek, “Kardiyovasküler hastalıklardan tutun, bel fıtığı, boyun fıtığı, dermatolojide, sedef egzama, mantar gibi. Avrupa’da kozmetikte çok yaygın kullanılıyor. Gözaltı torbaları ve kırışıklıkları düzeltme gibi. Ülkemizde 2014 yılı itibariyle Sağlık Bakanlığı, sülük terapisinin belli bir denetim altına ve hekimlerin kontrolünde kullanılmasına karar verdi. Bu kararla birlikte eğitimini almış hekimler tarafından profesyonel olarak ülkemizde 2.5 yıldır yapılmakta” diyerek şunları söyledi:

“Birçok ülkeye ihracatınız mevcut. Şu anda Amerika’da bir ofis açma girişimimiz var. Avrupa ve ABD’yi tercih etme sebebimiz ise, iç piyasaya 3 TL gibi bir fiyata ürün temin ederken, Avrupa ve ABD’de ise bir sülük 10-18 dolar arasında. Bizim yapabileceğimiz sevkıyat ve ihracat ülke için çok ciddi bir ihraç girdisi olabilecek bir ürün. İhtiyaç fazlasını yurt dışına gönderdiğimizde ortalama 10 dolardan, 1 ton üretimimiz ortalama 1 grama eşdeğer anlamdadır. Bu da 1 milyon adet yapar, 10 dolardan satıldığında ortalama 10 milyon dolar gibi bir Türkiye’ye ihracat girdisi olur.

Advertisement

Pazar Oldukça Büyük

Bahsettiğimiz Pazar oldukça çok büyük. Türkiye ve Kayseri olarak biz bu pazarın mihenk noktasıyız. Literatürde olmamasından dolayı ilk müracaat biziz. Ar-ge çalışmaları ile ilk müracaat biziz. Biz ayrıca bir çok firmaya danışmanlık yapmaktayız. Gerek kurulum projeleri ve fizibilite projelerine danışmanlık yapmaktayız. Şu anda yurt dışında iki tane tesisimiz var. Yurt içinde de bir çok müteşebbisin faaliyetlerine gerek danışmanlık gerek anahtar teslim tesis kurmaktayız. Bizim gibi yeni tesislerin kurulması ve gelişmesi, bu pazarın genişlemesi ve bizim kar payımızın artması düşündüğümüz sistemlerin içerisinde”.

Tarım ve Hayvancılık Haberleri

Marmarabirlik ihracatta 7. ödülünü aldı

Yaptığı yatırımlarla kendini sürekli yenileyen, ürün çeşitliliğini genişleten, kalitesini sürekli artıran, tüketici memnuniyetine büyük önem veren, ortaklarının refah seviyesini artırmak için yetiştirdikleri ürünün değerine değer katan Marmarabirlik, 60 ülkeye yapmış olduğu 9 bin ton ihracat ile Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) 2020 yılı ihracat şampiyonları listesinde zeytin ve zeytinyağı sektöründe 7’inci kez ihracat şampiyonu oldu. TİM tarafından düzenlenen ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da katıldığı ödül töreninde, Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa’ya ihracat şampiyonluğu ödülünü Ticaret Bakanı Mehmet Muş ve TİM Başkanı İsmail Gülle verdi.

Ödülü üretici ortaklar adına aldığını belirten Asa, “İhracattaki başarımızı daha da artıracağına inandığımız bu ödülü almak bize büyük mutluluk ve güç vermiştir. Bu başarıya ekip çalışmasıyla ulaştık. Çalışma arkadaşlarıma, 30 bin zeytin üreticisi ortak adına teşekkür ediyorum. Marmarabirlik’in geleceği aydınlıktır” dedi

Marmarabirlik’in son 10 yılda ihracatta geldiği noktayı Başkan Asa şu sözlerle özetledi: “Bugüne kadar ihracatı Marmarabirlik’in geleceği olarak gördük.İhracatımız  2010 yılı öncesi 4 bin tonlar seviyesindeyken, 2020 yılında 9 bin ton olarak gerçekleşmesi ve 2011 yılından bu yana aldığımız ödüller ihracata verilen önemin bir göstergesidir. Pandemi nedeniyle birçok sektörde ihracatta sıkıntı yaşanırken, Marmarabirlik bu dönemde ihracatını artırmayı başarmıştır. Bir önceki yıla göre ihracatta miktar olarak  % 25 büyüme gerçekleşmiştir. Toplam ciromuzun % 25’lik kısmını ihracat oluşturmaktadır.”

Yurtiçi ve yurtdışı pazar payını sürekli artıran Marmarabirlik’in global bir marka olma yolunda emin adımlarla ilerlediğini belirten Asa, “Hedefimiz ihracat yaptığımız 60 ülkede etnik pazar dışında da tercih edilen marka olmaktır. Birçok ülkede ulusal zincir mağazalarının rafında Marmarabirlik ürünleri yer almaktadır. Almanya’da Lidl ve Real, Rusya’da Azbuka Vkusa ve Magnet, Özbekistan’da Korzinka, Avusturya’da Penny,Ukrayna’da Auchan ve Novus, Hollanda’da Alberthein, İsviçre’de Migros, Avustralya’da Coles Mayer, Kırım’da da Yabloko, Klever ve Toçka ulusal zincir marketler olmak üzere, ürünlerimiz farklı ülkelerde önemli market zincirlerin raflarında yer almış, bu da Birliğimize yeni  bir ivme kazandırmıştır. Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100.yılında 10 bin ton / 30 milyon dolar ihracat yapmayı hedefliyoruz” dedi.

Rumico

Advertisement
Devamını Oku

Tarım ve Hayvancılık Haberleri

Dr. Pakdemirli: AB pazarında daha fazla coğrafi işaretli ürünümüzü görmek istiyoruz

Tarım ve Orman Bakanı Dr. Bekir Pakdemirli, AB Komisyonu’nun Tarımdan Sorumlu üyesi Janusz Wojciechowski ile yaptığı ikili görüşmede, Türkiye ve AB arasında tarımla ilgili yürütülen pek çok konuyu ele aldıklarını açıkladı. Görüşmeye ilişkin bilgi veren Bakan Pakdemirli, AB ile coğrafi işaretli ürünlerin karşılıklı korunması konusunda 2019 yılından bu yana yürütülen bir iş birliği olduğunu belirterek, “AB’de tescilli ve koruma altına alınmış 7 ürünümüz var. Bunlar Gaziantep Baklavası, Aydın İnciri, Malatya Kayısısı, Aydın Kestanesi, Milas Zeytinyağı, Bayramiç Beyazı ve Taşköprü Sarımsağı. Türkiye olarak AB pazarında daha fazla coğrafi işaretli ürünümüzü görmek istiyoruz. Her iki taraftan da yapılan tescil başvuruları var. Bu projenin gelecekteki iş birliğimizi daha da güçlendireceğini görüşmemizde değerlendirdik” dedi.

 Yeşil, sürdürülebilir ekonomiye geçiş için yol haritası

Bakan Pakdemirli, görüşmede Avrupa Yeşil Mutabakatı’nın da gündeme geldiğini belirtti. Türkiye’nin hem Avrupa Yeşil Mutabakatı ile entegrasyon hem de küresel zorluklara hazırlıklı olmak için kendi sürecini başlattığını ifade eden Pakdemirli, şu bilgileri verdi:

“Avrupa Yeşil Mutabakatı Eylem Planı, Ticaret Bakanlığımız tarafından ilgili tüm paydaşların katılımıyla hazırlandı. Bu eylem planı, kalkınma hedeflerimiz doğrultusunda ülkemizin kaynaklarını verimli kullanan, yeşil ve sürdürülebilir bir ekonomiye geçişini destekleyen bir yol haritası. Tarım ve Orman Bakanlığı olarak bu eylem planında üç ana başlık altında 24 aksiyondan sorumluyuz. Bunlar, ‘Yeşil ve Döngüsel Ekonomi’, ‘Sürdürülebilir Tarım’ ve ‘İklim Değişikliği ile Mücadele.’ Özellikle ‘Tarladan Çatala’, ‘Biyoçeşitlilik’ ve ‘Orman’ stratejilerine özel önem veriyoruz. Bu dönüşümle ilgili de karşılıklı görüş alışverişinde bulunduk.”

Pakdemirli, görüşmede Üst Düzey Tarım Diyaloğu platformunun yanı sıra bundan sonraki süreçte karşılıklı neler yapılabileceğine ilişkin gündemlerin de değerlendirildiğini belirtti.

Advertisement

Rumico

Devamını Oku

Tarım ve Hayvancılık Haberleri

Tarla Günü’nde tarımda organik ve organomineral gübrelerin, olumlu etkileri paylaşıldı

“Kullandığı Doğal Kaynakları, Doğaya Geri Kazandırma” ilkesiyle hareket eden Sütaş,  sürdürülebilir tarım uygulamalarını yaygınlaştırmak amacıyla çiftçilerin gübre kullanımının etkilerini görebilecekleri “Organik ve Organomineral Tarla Günleri”nin üçüncüsünü 16 Eylül Perşembe günü düzenledi. 

Çiftçiler, Bursa’nın Nilüfer ilçesinde Doğanköy’de gerçekleşen 3. Organik ve Organomineral Tarla Günü”nde, 31 bin 500 metrekarelik ayçiçeği deneme tarlasında, fermente sıvı ile katı organik ve organomineral gübrelerin toprak ve ürün üzerindeki etkileri konusunda uzmanlardan bilgi aldılar.

Etkinliğe Sütaş Grubu temsilcilerinin yanı sıra Bursa İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi ve Bursa Çevre Şehircilik İl Müdürlüğü yetkilileri ile muhtarlar ve çiftçiler katılım gösterdi.

Etkinlikte konuşan Sütaş Grup Enerji ve Gübre Tesisleri Genel Müdürü İlker İhsan Çabukol, 2020 yılında toplam 45 bin ton organik, 1.636 ton organomineral gübre üreterek yaklaşık 50 bin dekar toprağı zenginleştirdiklerine dikkat çekti. Toprağın organik maddesinin yetersiz olduğu, sulu tarımın yapılmadığı yerlerde sıvı fermente organik gübre uygulamaları ile yüzde 30’a yakın verim artışı elde edildiğini vurgulayan Çabukol, organik ve organomineral gübrenin meyve, sebze ve yem bitkilerinin kalitesini ve aroma özelliklerini de iyileştirdiğini de vurguladı. 

Sütaş, “Organik ve Organomineral Tarla Günleri”nin ilkini Bursa İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, Bursa Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü işbirliğiyle 1 Temmuz 2020’de Bursa’nın Nilüfer ilçesinde Doğanköy’deki buğday deneme tarlasında gerçekleştirmişti.  İkinci Tarla Günü ise Bursa Uludağ Üniversitesi Ziraat Mühendisliği Bölümü’nün de katılımıyla Türkiye mısır üretiminde önemli bir yere sahip olan Karacabey Bakırköy’de 8 Eylül’de düzenlendi.

Advertisement

Rumico

Devamını Oku

Trendler